Hoe kan ik mijn Easybroker beleggingsaccount sluiten?

Controleer eerst de volgende zaken, voordat je de beleggingsaccount sluit!

 

  • Zijn al je posities gesloten of overgedragen? 
    Controleer of je geen openstaande posities meer hebt staan. Sluit eventueel de posities of draag deze over naar een andere broker of bank.
  • Zijn vreemde valuta's omgewisseld naar de basisvaluta?
    Wanneer je nog vreemde valuta cash posities hebt, wissel deze dan om naar de basisvaluta van de beleggingsaccount. Geld opnemen of overboeken kan alleen in de basisvaluta.
    Valuta omwisselen
  • Heb je het cashtegoed teruggeboekt naar je bank? (Withdrawal) 
    Een terugboeking naar je eigen bankrekening kan alleen als je de bankgegevens hebt ingevoerd voor het maken van een terugboeking. 
    Geld terugboeken
  • Heb je nog een rapport of een formulier voor de belasting nodig? 
    Maak de rapporten aan die je in de toekomst misschien nog nodig hebt. De rapporten zijn slechts enkele jaren beschikbaar nadat de rekening gesloten is. Bewaar nog even je gebruikersnaam en wachtwoord voor het aanmaken van het jaaroverzicht over het lopende jaar.

Rekening sluiten

    • "Login" op je klantenportaal.
    • Klik rechtsboven op het "Pop-icoon".
    • Klik op "Settings".

    • Klik op "Close Account" onder het kopje "Account Configuration".
    • Controleer de gegevens en bevestig de sluiting aanvraag met "Continue".


    Eventuele positieve restbedragen worden automatisch naar de tegenrekening terug geboekt bij de administratieve afwikkeling van de account.